Week 11: Muchas Trabajar - Reisverslag uit Mercedes Sur, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu Week 11: Muchas Trabajar - Reisverslag uit Mercedes Sur, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

Week 11: Muchas Trabajar

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

23 April 2012 | Costa Rica, Mercedes Sur

Ik ben nu bij de ecofarm, het is hier echt heel hard werken! 's ochtends moeten we boerderijwerk doen en 's middags werken Joren en ik aan ons eigen project, we gaan een route maken
voor toeristen rond de boerderij.

Maandag ochtend moesten we een kruiwagen vol met stenen en monder gooien en daarna ergens neergooien. Dit wordt de bodem van de schuur. Dit was zwaar werken. Na de lunch regende het dus we werkte niet aan ons project. Ik moest wel 's avonds koken.

Dinsdagochtend moesten we het watersysteem na checken want die deed het niet meer, Joren en ik zijn naar de ton gelopen en hebben het schoongemaakt en de dam wat hoger gemaakt. Daarna moesten wij een kom maken bij de buiten douch, hier komt een grijswater systeem. Dat wil zeggen dat de kom het afvalwater van de douche vast houd voor waterplanten.
Na de lunch regende het weer, maar dan veel harder. Dus hadden we weer niet aan het project gewerkt.

Woensdagochtend heeft Joren het grijswatersysteem afgemaakt, ik ben bezig geweest met amigo. Dat is organisch spul dat de groei van de bomen vorderd. Ik moest dat over de bladeren van de bomen spuiten, was wel leuk werk. Daarna gingen Joren en ik stenen vanuit de rivier halen en helemaal omhoog shouwen en daarmee een muur maken voor een nieuwe tuin. Dit deden voor de lunch. Na de lunch zijn Joren en ik het gebied wezen verkennen voor de route. 's avonds moest ik de geiten melken.

Donderdagochtend hebben Joren en ik verder gewerkt aan de muur voor de nieuwe tuin. 's middags zijn we samen met Carlos, een lokale man hier dat op de boerderij werkt, een route wezen lopen die hij wist. Dit was voor het project. Het was een super mooie route! Eerst helemaal door de bergen en daarna langs een grote rivier gelopen. Ik zat soms tot op mijn knieën in het water. We hebben ook een slang gezien en een neusbeer! Super cool. Carlos heeft ons ook mooie planten aangewezen en daar de naam van gezegd. De route duurde 3 uur en op het einde ben ik nog helemaal in de rivier gevallen :P

Vrijdag hebben we weer gewerkt aan de nieuwe tuin in de ochtend. 's Middags zijn Joren en ik door de tuin van de boerderij gelopen en hebben foto's gemaakt van de planten om te determineren. 's Avonds hebben we een hele goede documentaire gezien, dat ging over de overheid en al.

Zaterdagochtend hebben we de tuin afgekregen! Hij ziet er mooi uit. We moesten allerlei zakken met mest en compost shouwen. Zaterdagmiddag waren we vrij. Ik had een feest georganiseerd voor de avond. Joren heeft mij geholpen. Ik was echt toe aan een feestje na z'on week. Ik had samen met Joren een kampvuur gemaakt, lichten opgehangen en de geluidsinstalatie gemaakt. Het was een gezellig feest. Het werd 12 uur, dat is laat hier, want normaalgesproken ga je vroeg naar bed, rond 9 uur.

Zondag heel de dag is vrij, maar ik had het heel druk. Ik moest 's ochtends de geiten verzorgen.Dit duurde 2 uur van het watersysteem was kapot. Dus ik moest helemaal naar de vijver lopen om emmers water te halen.
In de middag en de avond heb ik gekookt.

Ik heb het goed na mijn zin hier, elke dag gezond eten en 's ochtends lekker hard werken en in de middag project. Mijn spieren beginnen te groeien! De mensen zijn ook echt heel aardig hier.

  • 24 April 2012 - 04:25

    Monique Masius:

    Hoi Jeffrey en Joren!! Leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie hebben het goed, ondanks het zware werk ; ) Heel veel groeten uit het koude Duitsland!!!! Monique

  • 24 April 2012 - 17:37

    Mama:

    Nou, nou wat een hard werken....maar dat kun je wel daar maak ik me niet zo druk om....volgens mij is dit wel een leerzame stage...suc6..!!
    Hier is het echt rotweer, regen, regen en nog eens regen...Geniet er nog van. Hopelijk kan ik je binnenkort weer een keer op skype spreken. Groetjes mama en Mandy xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Mercedes Sur

Jeffrey

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 15811

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 24 April 2016

NATIN MBO Suriname

07 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Pura Vida

Landen bezocht: