Week 10: van de zee naar de bergen - Reisverslag uit Mercedes Sur, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu Week 10: van de zee naar de bergen - Reisverslag uit Mercedes Sur, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

Week 10: van de zee naar de bergen

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

15 April 2012 | Costa Rica, Mercedes Sur

maandag had ik nog gedoken bij de duikschool, we moesten de 20 skills opdracht doen en de stress test. De 20 skills zijn bepaalde dingen die je moet weten als duiker, zoals masker onderwater op en af doen en dat soort dingen. Als Divemaster moet je de skills als demonstratie uitbeelden. Bij de stress test moesten Joren en ik al onze spullen omwisselen onderwater. Ondertussen gaat de instructor je lastig vallen, door bijvoorbeeld je masker af te slaan, je tank dicht draaien en daar moest je goed op kunnen reageren. Dit was wel grappig. Later op de dag hadden we de divemaster examen gedaan, die had weliefst 120 vragen! Was best heftig.
Dinsdag en donderdag hebben we niet veel gedaan, Guillermo had ons beloofd om naar Punta Mona te gaan om te duiken maar dat was er niet van gekomen.
Donderdag zijn we met de bus terug naar San Jose gegaan. Lekker weer fastfood eten na 10 weken! We zijn ook donderdag uit geweest en ik heb een leuk meisje leren kennen. We hadden lekker heel de avond gedanst.
Vrijdag was ik heel erg moe, we zijn alleen 's avonds nog naar een bar geweest en daarna lekker naar bed.
Zaterdag ben ik weer uitgeweest met dat meisje dat ik heb leren kennen. Ze had mij opgehaald met haar auto, lekker lux! We zijn eerst naar 2 cafés geweest en daarna zijn we naar de discotheek van haar broer geweest die net 2 dagen open was, dat was een supere leuke discotheek! Ik heb een hele leuke avond gehad!
Zondag zijn we in de richtig gegaan naar onze 2de stage plek. Het was een vreselijke reis, we waren op het goede busstation maar een taxi chaffeur zij dat we verkeerd waren en al, het is een heel verhaal, in ieder geval heeft hij ons naar een andere plek gebracht, gelukkig wel de goeie plek. Uiteindelijk hadden wij de goeie bus naar onze 2de stage plek. We moesten ff wachten bij bar Caballo Blanco (witte paard) en uiteindelijk kwam Joshua ons ophalen met de jeep en heeft ons naar de ecofarm gebracht. het is een leuke, rustige plek, echt super goed en grappig hoe alle systemen hier werken met warm water en al. 's avonds (een uur geleden) hebben lekker organisch eten gehad van de boerderij. Was super lekker en super gezond! Ik denk dat het hier wel een leuke, leerzamen tijd gaat worden met dan wel (helaas) wat minder feesten. Misschien is dat ook goed voor mij :P

  • 16 April 2012 - 09:45

    Dick:

    Klinkt goed jonge! Lekker genieten!!

  • 16 April 2012 - 11:20

    Oma:

    oh, weer een nieuwe omgeving dan,toch weer spannend he?
    hier ook alles oke, wel koud weer,vanmorgen was het maar 3 gr.
    bij jullie nog lekker warm zag ik.
    nou jrffrey,tot het volgend verslag en pas goed op jezelf!!
    groetjes oma en opaxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Mercedes Sur

Jeffrey

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 15828

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 24 April 2016

NATIN MBO Suriname

07 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Pura Vida

Landen bezocht: