Week 18: Laatste week voor de cursisten - Reisverslag uit San Martín, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu Week 18: Laatste week voor de cursisten - Reisverslag uit San Martín, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

Week 18: Laatste week voor de cursisten

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

14 Juni 2012 | Costa Rica, San Martín

Deze week is helaas alweer heel lang geleden, ik had helaas geen kans om eerder te schrijven, maar in ieder geval op dinsdag heb ik de koe gemelkt, de koe was eindelijk bevallen van het kalfje, dus we konden weer koeienmelk krijgen. Het kalfje is super schattig :D Daarna ben ik samen met Carlos een gebied kaal gemaakt met mijn machete. Ik vind dat altijd wel leuk werk. De rest van de week ben ik samen met Joren hout wezen sprokkelen bij de rivier en we hebben samen in de middag aan ons project gewerkt.
Vrijdagmiddag hadden wij de presentaties van de Curisten, dat ging over een boerderij van een vriend van de boerderij en van een huis van een vriend van de boerderij. Ze moesten deze plekken Permacultuur inrichten.Ze hadden hele leuke ideeën. In de avond hadden we het afsluitingsfeest. De curisten moesten eerst nog na het eten hun talent laten zien in de talentenshow. Dat was wel lachen. Daarna hadden we de rest van de avond gefeest. het was super gezellig.

Zaterdagochtend zijn we naar Omar's huis gelopen om de voetbal wedstrijd Nederland - Denemarken te kijken. Hij was niet thuis en we hebben de eerste helft gemist. Daarna hebben we op de boerderij een livestream gekeken. Die werkte gelukkig best goed!
In de middag hadden we vrij en hadden we gepingpongt. In de avond zijn we naar een 50 jaar getrouwd Tico feest geweest. Het was wel gezellig, lekker eten en op de einde van de avond deden de kinderen Piñata. Dit was wel mooi om het een keer in het echt te zien!

Zondagochtend om 6:00 uur zijn we begonnen aan onze reis naar Montezuma, het was een lange reis met veel overstappen. We hadden er totaal 9 uur over gedaan. Een gedeelte in de reis moesten we met een veerpont. Dat was zeker leuk.
In de avond eindelijk aangekomen, We hadden lekker gegeten, hamburger met friet, hier was ik wel aantoe na 2 weken organisch eten :P Daarna hebben we onze vrienden ontmoet van de boerderij die ook naar Montezuma gingen, we hadden gezellig met elkaar drankspelletjes gedaan. Pura Vida!

  • 18 Juni 2012 - 12:17

    Mandy:

    Hee jeffrey! Hoe is het met je? Zo te zien gaat het goed, ik wouw ff zegge dat ik een nieuw nummer heb en dat hier ook alles goed gaat, ik en mama zijn net by my school geweest om kokskleren te passe voor myn nieuwe opleiding ! Ik hoop dat ik je snel een x spreek xxxxxje zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Martín

Jeffrey

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 15836

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 24 April 2016

NATIN MBO Suriname

07 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Pura Vida

Landen bezocht: