Week 19: kleine vakantie - Reisverslag uit San Martín, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu Week 19: kleine vakantie - Reisverslag uit San Martín, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

Week 19: kleine vakantie

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

25 Juni 2012 | Costa Rica, San Martín

Maandag gingen Joren en ik duiken rond Isla Tortuga. We moesten 09:30 bij de winkel zijn, we hadden onze spullen klaar gemaakt en daarna zijn we op de boot gesprongen. Het was ongeveer 45 minuten varen, tussen door hadden we nog ff gestopt bij een waterval.
Eenmaal aangekomen gingen we eerst snorkelen rond een rots. Dat was wel cool. Na het snorkelen gingen we 2 duiken maken rond het eiland. Dit was super mooi! We hebben manta roggen, haaien, een zeeschildpad, alen, een grote steenvis en nog veel meer gezien!
Na het duiken gingen we lunchen op het eiland. Tijdens het lunchen hebben we reeën gezien!
Na de lunch gingen we rond het eiland lopen. Bij de souvenir winkel heb ik een mok gekocht. Toen vaarde we terug naar Montezuma.In Montezuma kwamen we de andere tegen, lekker met ze gegeten en daarna naar de hostel gegaan. Ff bij de hostel gezeten gingen we uit eten en daarna in de avond op het strand gezeten.
De volgende dag gingen Joren en ik naar de watervallen van Montezuma. We volgde de rivier op en we kwamen uit bij de waterval. We wisten niet hoe we omhoog moesten en we hebben met onze stomme kop de berg beklommen. Het was super gevaarlijk, de helling was super stijl en je moest je aan bomen vast houden anders flikker je naar beneden. Dit was super eng, ik doe dat nooit meer. Toch zijn we veilig aangekomen bij de top en hebben de kleine en de middelmatige waterval gevonden. We hebben hier lekker gezwommen en we zijn van de kleine en middelmatige waterval afgesprongen. De grote is verboden. De middelmtige was ongeveer 10 meter hoog. Ik ben er 5x vanaf gesprongen. Dat was echt kicke!! Daarna zijn we terug gelopen, ik kreeg migraine. Ik was te veel van die waterval afgesprongen, dat is niet zo goed voor je hersenen.
Eenmaal aangekopen in Montezume ontmoette we de rest en we gingen met de bus naar Santa Teresa. Dit was een mooi dorpje. Een man op straat sprak ons aan, hij zij dat die een goede hostel was en hij zou de taxi betalen als we gingen kijken. Wij hadden dat natuurlijk gedaan. Eenmaal aangekomen blijkt het een super relaxe hotel te zijn. De eigennaar was een geweldige man. Hij zij ook dat die eigenlijk normaal gesproken niet mensen aan spreekt op straat. Hij had een lekker keuken, als werd gemaakt op vuur, ik heb daar een lekker pizza gegeten. Na het eten rustig aan gedaan en dan lekker naar bed gegaan.
De volgende dag hadden Joren en ik de voetbal wedstrijd Portugal - Denemarken en Nederland - Duitsland gekeken. We hadden helaas verloren.
Halverwege de eerste helft hadden we de bus gepakt naar San José. We hadden net nog het doelpunt gezien.
Na een lange reis kwamen we aan in San José we zijn zoals gewoonlijk naar Costa Rica backpackers gegaan. Het was rustig hier, al onze vrienden waren weg behalve Frank en Cloe.
De volgende ochtend probeerde we de bus te pakken alleen mijn paspoort lag nog bij Costa Rica backpackers, ik had dus de rechtstreekse bus gemist. Ik had mijn paspoort gelukkig wel terug.
Ik pakte de bus naar de Puriscal, daar heb ik de taxi gepakt naar de boerderij. Onderweg kwam ik gelukkig Joren en Meg tegen die zaten te wachten bij Caballo Blanco. Na een vervelende reis waren we aan gekomen.
Vrijdag moesten we weer boerderij werk doen, ik weet alleen niet precies meer wat ik heb gedaan. We hebben in ieder geval wel aan het project gewerkt.
Zaterdag weet ik ook niet.
Zondag hebben we de voetbal wedstrijd gekeken. Ook helaas godverdomme weer verloren. De rest van de dag heb ik niet veel gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Martín

Jeffrey

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 15833

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 24 April 2016

NATIN MBO Suriname

07 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Pura Vida

Landen bezocht: