Week 15: Manuel Antonio - Reisverslag uit San Martín, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu Week 15: Manuel Antonio - Reisverslag uit San Martín, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

Week 15: Manuel Antonio

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

24 Mei 2012 | Costa Rica, San Martín

De doordeweekse week was het zelfde als normaal, werken op de boerderij. Maandag ochtend had ik eerst Amigo gespoten over de planten en ik ben daarna naar het Bamboe huis gegaan om mee te helpen met het bamboo schoon te maken. Dinsdag had ik hetzelfde gehad maar dit keer had ik mijn laptop mee genomen voor muziek bij het bamboe huis. Ik weet niet precies wat we de rest van de week tot vrijdag hebben gedaan maar ik heb over het algemeen geulen gegraven en op sommige middagen als het niet hard regende hadden Joren en ik weer verder foto's gemaakt voor het project. Ik moest op dinsdag de geiten 's middags naar binnen halen. Op vrijdag hadden we verder gewerkt aan de goten en we hadden de tuinbedden onkruidvrij gemaakt. Daarna gingen wij wat bamboe sorteren, de goed uitziende bamboe op 1 stapel en de slecht uitziende bamboe op een andere stapel.

's middag was het eindelijk zover! Joren en ik met 2 andere mensen van de boerderij (Paul & Caitlin) gingen gezellig voor een weekendje naar Nationaal Park Manuel Antonio. We hadden 's middags de bus gepakt naar Quepos, de dichtsbeizijnde stad van het park. De busrit duurde ongeveer 3 uur. In Quepos hadden we lekker gedineerd en pakte daarna de bus naar Manuel Antonio. We hadden daar een gezellige hostel gevonden, waar Douwe ons ook over vertelde. We dropte onze spullen en gingen daarna lekker bier drinken op het strand. Voor het eerst in mijn leven heb ik de Pacifische Oceaan gezien! We gingen ook de oceaan aanraken.
Zaterdagochtend stonden wij vroeg op en gingen richting het Nationaal park. we hadden lekker ontbeten in de hostel, je kreeg 2 borden eten voor maar 2000 colones (€3,-) We kregen 1 bord fruit met een pannekoekje en de andere bord was rijst met bonen.

We waren ongeveer rond 8:30 in het park. We hadden lekker rond gelopen door de Jungle na een uur lopen zijn ff lekker op het strand (Playa de Manuel Antonio) wezen chillen. Ja het park heeft jungle en het mooiste strand wat ik ooit heb gezien, mooier als Punta Uva. Het park is namelijk een schiereiland en is dus bijna helemaal omringt met de oceaan. Na het strand gingen we door het hele park lopen. We zagen de mooiste dingen. Heel veel hagedissen en leguanen. We hebben ook witschouder capucijn aapjes van 1 meter afstand gezien. Ook op het strand zaten wasberen die eten probeerde te stelen van de mensen. Dit was ook mooi om te zien. Na de eerste helft van de wandelingen zijn we ff op een klein strandje geweest en hebben we met de golven gespeeld. Het is echt waar dat de Pacifische oceaan hele hoge golven heeft. Na de speeltijd hebben we de rest van het park afgelopen. Het was een PRACHTIGE wandeling. Dit Nationaal park is de allerkleinste van Costa Rica maar ook 1 van de meest bijzondere. Na de wandeling hebben we heel ff nog op het strand gelegen en daarna zijn we lekker pizza's wezen eten.
's Avonds zijn we lekker uit geweest. We zijn naar een café geweest dat is gebouwd in een oud legervliegtuig. Dit was super vet, je kon de cockpit in.

Zondag hebben we lekker een dagje aan het strand gehouden. We hebben geprobeerd de surfen maar de golven van deze oceaan waren veelste hoog dus het surfen ging niet zo goed helaas. Misschien moet ik toch maar een keer surf lessen gaan nemen. Laat in de middag zijn we terug naar Quepos gegaan voor 1 nachtje omdat we maandag heel vroeg de bus moeten pakken vanuit Quepos. We hadden lekker gegeten bij een lokale cafetaria. De hamburger was niet normaal lekker, 1 van de beste die ik heb gegeten! Dit reisje was een groot succes!

  • 24 Mei 2012 - 19:26

    Stan:

    Leuk om weet te lezen kerel

  • 25 Mei 2012 - 09:55

    Karin:

    Hoi Jeffrey,

    leuk weer wat te lezen, zo te horen hebben jullie het prima naar je zin!
    Geniet er verder van en doe de groetjes aan Joren!

    Karin (moeder van)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Martín

Jeffrey

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 15826

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 24 April 2016

NATIN MBO Suriname

07 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Pura Vida

Landen bezocht: