week 13: Panama + Divemaster - Reisverslag uit San Martín, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu week 13: Panama + Divemaster - Reisverslag uit San Martín, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

week 13: Panama + Divemaster

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

14 Mei 2012 | Costa Rica, San Martín

Deze week was het eindelijk zover! We gingen naar Panama! Maar eerst gingen we maandag terug naar de Duikschool.
We kwamen maandag pas om 16:30 aan bij de duikschool dus we hadden verder deze dag niks gedaan dan alleen maar reizen. Dinsdag gingen wij de laatste dingen doen voor de Divemaster, eerst deden wij de workshops van Discover Scuba Diving en Discover Local Diving. Uiteindelijk deden we praktijk voor Discover Local Diving. We deden ook de Search and Recorver Scenario, het was een volle dag.
Woensdag Deden we de swimmingtest, we moesten 400 meter zwemmen binnen 12 minuten, ik deed het binnen 8 minuten.
Later moesten wij 800 meter zwemmen met snorkel, masker en flippers binnen 20 minuten. Ik deed het binnen 7 minuten. Daarna deden we de skindiver workshop + praktijk,toen gingen we de eindexamens nakijken en we waren allebei geslaagd! Het was dus tijd voor een feestje!
Donderdag gingen we eindelijk naar Panama! Ik vond het wel leuk om ff naar een ander land te gaan. De reis was wel leuk, de grens over ging ook super makkelijk, dat had ik niet verwacht. In Panama hadden we een reis van anderhalfuur met de auto, daarna gingen we met een snelle speedboot naar Isla Colon. Het was een leuk eiland, we hadden uiteindelijk een hostel gevonden. Helaas was Joren ziek dus we hebben het langzaam aan gedaan op donderdagavond.
Vrijdag Ging ik alleen duiken, want Joren was nog ziek. Ik ging duiken bij de Dutch Pirate, dat was de naam van de duikschool. Ik had 2 prachtige duiken gedaan. Veel mooier als bij Punta Uva Divecenter. Maar wel heel ondiep, maximaal maar 15 meter. Maar omdat het zo ondiep is kan je lekker lang duiken. Na het duiken ben ik met de Divemaster van de duikschool wezen lunchen.
In de avond was Joren naar het ziekenhuis geweest, hij bleek uitgedroogd te zijn, maar we zijn toch 's avonds opstap geweest. Was gezellig! De bars zijn daar op water dus dat is super cool!
Zaterdagochtend was ik ziek, ik heb wat geprobeerd te eten en ben daarna toch samen met Joren wezen Duiken bij de Dutch Pirate. We zijn dit keer naar een wrak geweest. Dat was super vet.
's avonds heb ik geprobeerd om op stap te gaan, ik heb het maar een half uur vol gehouden, ik was nog te ziek, ik was volgensmij ook uitgedroogd.
Zondagochtend was alweer onze reis terug naar Costa Rica. De reis verliep soepel, weer makkelijk de grens over gekunnen. We gingen nog voor 1 avond terug naar de duikschool en we hielden een afscheidfeest. Ik voelde me gelukkig weer beter. We zagen ook Joel weer! Dat was ook super leuk, we hadden met z'n alle een geweldige avond! Het was toch wel moeilijk om afscheid te nemen. Ik heb die mensen lang gekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Martín

Jeffrey

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 15846

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 24 April 2016

NATIN MBO Suriname

07 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Pura Vida

Landen bezocht: