Week 1: welcome to paradise! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu Week 1: welcome to paradise! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

Week 1: welcome to paradise!

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

13 Februari 2012 | Costa Rica, San José

Dinsdag was de vlucht, ik had er veel zin in! Dennie was zelf in de ochtend nog ff gedag komen zeggen! Dat was echt een leuke verrassing!
De vlucht ging goed, alleen de eerste vlucht had een vertraging van 90 minuten, we moesten een beetje haasten in Atlanta om de 2de vlucht te halen, we hadden hem gelukkig gehaald!
Na de 2de vlucht kwamen we ongeveer om 21:10 aan, onze hostel had een taxi voor ons geregeld.
Het was super druk buiten bij het vliegveld, het duurde ff om de juiste taxi te vinden.
Toen we bij de hostel aankwamen dropte we onze spullen op de kamer, het was helaas een 2 persoons bed, we hadden de verkeerde kamer gereserveerd :P maarja, het kwam goed! Na het droppen van de spullen pakte we nog een biertje en gingen daarna lekker naar bed.

de volgende dag waren we best vroeg opgestaan, dat kwam vooral door de jetlag. We gingen lekker de stad in en we zijn wat winkels wezen kijken, we waren zelfs te vroeg in de stad, de meeste winkels waren nog niet eens open. Tussen de middag hebben gegeten bij de burger king :P Het was een hele lekkere burger!Na het eten zijn we ff terug gegaan naar de accomodatie en zijn daarna de toeristische route van San José gelopen. Dit was vooral door parken.

De volgende dag gingen we naar Mal de San Pedro,dat is een winkelcentrum, hier waren we ook iets te vroeg, we hadden eerst buiten ff rond gelopen en zijn daarna binnen weze kijken. Het winkelcentrum had veel gamewinkels en veel sex shops, dus dat was puur genieten voor mij :P
Ik had wat shirtjes gekocht en we zijn wezen eten bij een taco restaurant. Na het winkelcentrum zijn we naar Museo Nacional de Costa Rica geweest, het had eerst een vlindertuin en verderop was er een tentoostelling over het verlede van Costa Rica, met de indianen en de eerste Kolonisten die het land betreedde. Het was een super mooi museum met ook veel indiaanse kunstwerken. Het gebouw was een kasteel. (zie foto's San José op Facebook)'s avonds zijn we wezen eten bij een duur restaurant.

Op vrijdag zijn we met een groep die we zijn leren kennen naar Puerto Viejo gegaan, de busreis was heel mooi! echt om de 100 meter totaal verschillende natuur, heel apart!
We kwamen vroeg aan in Puerto Viejo ongeveer 11:00, we zijn lekker overdag met z'n alle naar het strand gegaan en 's avonds zijn we lekker uit geweest.
De mensen van de Carribische kust zijn veel anders als San José, in San José waren ze een beetje gestressed en bij de Carribische kust zijn de mensen lekker chill (tranquilo) Je voelt je echt op je gemak bij de Carribische kust.

Zaterdags hebben we uitgeslapen en zijn we naar de duikschool gegaan, we werden opgehaald bij de Hostel waar we verblijven, echt super ideaal!
Toen we op de duikschool aankwamen hebben rustig onze spullen uitgepakt en hadden we alles besproken met de duikinstructor en de stage begeleider. Daarna paar biertjes gedaan en toen lekker wezen slapen.

Zondags zijn we mee gegaan met een snorkel excursie van de duikschool, het was echt super mooi en ik heb een paar mooie foto's en filmpjes gemaakt onderwater. Het was lekker weer, lekker gesnorkeld en een kokosnoot gedronken. Het was een fijne eerste week!

• 14 Februari 2012 - 10:48

Mama:

Fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Geniet ervan en kijk goed uit!
    Ik heb de foto's op facebook gezien en die zijn erg mooi, ben benieuwd naar je foto's van onderwater.
    Zet je ook je foto's en filmpjes op dit weblog?
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.
    xx

• 14 Februari 2012 - 16:58

Laura:

leuk reisverslag jeffrey en gelukkig ben je veilig aangekomen

groetjes je nichtje laura:)

• 15 Februari 2012 - 08:16

Miranda:

zo te lezen ben je al lekker gesetteld,geniet ervan en nogmaals heel veel succes op je stage!!!
    we wachten rustig op je volgende verhaal!

groetjes vd smitjes

• 16 Februari 2012 - 20:28

Oma Van Jeffrey:

mooie fotos jeffrey,lekker weer daar,hier nog koud en nat,wacht af tot jou volgend verslag komt! kijk goed uit,pas goed op jezelf!!
    groetjes oma en opa.

• 21 Februari 2012 - 13:24

Agaath:

Het is echt chillen aan de Caribische kust. Hier woont duidelijk een ander volk dan in de rest van Costa Rica, zoek maar eens uit wat de achtergrond is van de locals daar! Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Ben ontzettend benieuwd naar jullie foto's en filmpjes. Succes met het determineren van alle beestjes die jullie zien en horen.
    xxx, Agaath