Week 2: the first dive! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu Week 2: the first dive! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

Week 2: the first dive!

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

19 Februari 2012 | Costa Rica, San José

Maandag had ik nog last van mijn oren door het snorkelen, dus ik ging niet duiken, ik had maandag lekker rustig aan gedaan.
Dinsdag was het eindelijk zo ver, lekker voor de eerste keer weer duiken! Maar helaas was het niet zo speciaal voor mij, want Joren moet nog de open water diver course doen en ik ging voor de lol mee. Hij moest al de basis dingen doen die ik allemaal al lang heb gehad, maar het was opzich wel goed om het weer op te frissen, is toch wel weer 2 jaar geleden dat ik voor het laast heb gedoken.

Woensdag ging ik maar niet duiken, ik had geen zin om al die basisdingen weer te doen, dus heb ik heb geholpen op de duikschool en lekker in de hangmat gelegen. 's Avonds lekker Flodder gekeken.
Donderdag ging ik ook niet mee duiken dus ben ik lekker wezen kanoën in de rivier hier, het was super mooi! het was ook wel lekker om ff alleen te kanoën in de jungle, ik heb veel schildpadden gezien en aan het einde een groep witschouderkapucijnaapjes gezien, dat was super cool! Ze gooide ook takken naar mij om mij weg te jagen :P
Op de terug weg heb ik nog een groene basilisk gezien, (of jezushagedis) deze wordt zo genoemd omdat die over water kan rennen als er gevaar drijgt, maar dat heb ik helaas niet gezien.

Vrijdags ben ik wel mee gaan duiken omdat Joren eindelijk zo ver was om een openwaterdive te doen en dat is wel leuk, met de eerste duik zijn we bij een rif wezen zwemmen, bij de 2de duik hebben we nog wel weer de basisdingen gedaan.

Op zaterdag heb ik een duik gedaan met een groep toeristen en Andreas, een andere divemaster van de duik center, we zijn lekker met de boot diep de zee opgegaan en we zijn 25 meter diep geweest. Dit duikgebied wordt 'Coralgarden' genoemd, het was ook een mooi gebied met veel coraal. Ik heb ook hele grote kreeften gezien, echt giganties! Ik heb ook de leeuwvis gezien en de scorpioenvis en natuurlijk ook allerlei andere visjes!
De 2de duik ging ik niet mee, ik voelde me niet goed, ik moet weer wennen aan het duiken.
's avonds hadden we een feest bij vrienden van Guillermo (eigenaar van de duikschool) dit was opzich wel gezellig, alleen in dit land ben ik altijd om 21:00 uur al moe en ga ik ook meestal al naar bed. Echt heel raar :P

  • 21 Februari 2012 - 13:34

    Agaath:

    Als je 2 jaar niet gedoken hebt, is je duikbrevet dan nog wel geldig? ik snap dat je niet veel zin hebt in de basisdingen maar een stuk herhaling en opfrissing is bij duiken geen overbodige luxe. Super dat je contact hebt gehad met de capucijners, konden ze goed mikken :)
    Heb je een foto kunnen maken van de basilisk? Die kunne zo ontzettend mooi zijn. Blijf genieten van het land en van elkaar! wel goed om inderdaad af en toe even iets voor jezelf te doen. Groet, Agaath

  • 22 Februari 2012 - 11:01

    Flex:

    goed om te horen da je het naar je zin hebt :) Nog geen koraal man tegen gekomen?


  • 24 Februari 2012 - 20:33

    Jeffrey Damen:

    Nee helaas nog niet Lex, we hebben nog niet veel koraal gezien :P dus het koraalmannetje ook helaas nog niet :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Jeffrey

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 15895

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 24 April 2016

NATIN MBO Suriname

07 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Pura Vida

Landen bezocht: