Week 7: 2 certificaten binnen! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu Week 7: 2 certificaten binnen! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

Week 7: 2 certificaten binnen!

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

26 Maart 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Op maandag deed ik de diep duik voor advanced ow diver, we zijn naar 'the wall' geweest, dat is de naam van een divesite. Het was daar 25 meter diep, elke duik dieper dan 18 meter telt als een diep duik. We moesten rekensommen onder water doen om te kijken ofdat onze hersen nog steeds goed functioneren op zo diep onderwater. Dat is wel belangrijk. Na de diep duik deden we oefeningen voor rescue diver.

Dinsdag hebben we voor advanced ow 2 naturalist duiken gemaakt, naturalist duiken zijn duiken waarbij je 2 planten, 2 koralen, 2 ongewervelde dieren en 5 vissen moet detamineren. Alles was goed gegaan en ik was dinsdag geslaagd voor Advanced OW Diver! Dit hadden we gevierd.
Woensdag zijn we met 2 boot duiken mee gegaan met toeristen, waarbij we scenario's moeten doen voor rescue diver. Joel vertelde stiekem tegen mij wat ik moest doen onderwater en dat Joren daarop moest reageren. Ik moest net alsof doen dat ik geen lucht meer had en ik paniekerig was. Als Joel mij aan wees moest ik de scenario doen, dit was dus onverwachts voor Joren.
Joren moest doen alsof die bewusteloos was, ik moest hem naar de oppervlakte brengen, en hem nep mond op mond beademing geven en naar de boot trekken. Dit was echt zwaar. Joel deed nog een keer onverwachts een paniekerige duiker op de oppervlakte. Ik had daarop gereageerd. Ik was wel een beetje sloom :P Maar we deden alles goed en zijn dus ook geslaagd voor Rescue Diver! Dit hadden we ook gevierd!

Donderdag begonnen we met de eerste Divemaster duiken! We konden eindelijk aan Divemaster beginnen! We moesten eerst alle skills herhalen van de Openwater Course, zoals masker op en af doen onderwater, je spullen verwijderen en aan doen onderwater en we moesten dit als een professioneel persoon uitvoeren. Ja ik ben nu professioneel duiker met de titel DMT (divemaster in training)Dat is echt cool :D
met de 2de duik moesten we een kaart onderwater tekenen van het rif, dit ging goed en we zijn ook geslaagd voor mapping! Maar er gebeurde ook iets vervelends op deze dag, we hadden geen water meer uit de kraan, de pomp was kapot. maar naar 5 dagen hebben we eindelijk weer water.
Vrijdag hebben we 2 fundives gemaakt met toeristen, we moesten de groep begeleiden vanaf achter de groep, dit is ook een onderdeel van de divemaster course.

Ik weet niet meer wat ik zaterdag overdag heb gedaan, maar 's avonds was er een bruiloft op het strand hier, daarna zijn we lekker uit geweest in Puerto Viejo, lekker pizza gegeten.
Zondag heb ik 1 duik gedaan. Dit keer gingen we naar Earthquake, dit was een nieuwe divesite voor mij, ik was hier nog nooit geweest. Earthquake is een gebied met een grote scheur, want op de plek was er een aardebeving in 1991. Het was echt super mooi! Veel rotsen en koraal en ik heb een nurseshark gezien! (ik weet niet de Nederlandse naam) Na de duik zijn we naar Joel zijn terrein geweest om te kijken hoe het nu eruit zag. Het zag er goed uit! Daarna hebben we pizza gegeten bij een echte italiaan. De pizza was echt lekker. Ik was echt moe en ging lekker vroeg naar bed.

  • 27 Maart 2012 - 07:31

    Irma:

    gelukkig zitten je oren niet meer in de weg om goed duiken te leren! zorg goed voor elkaar.

  • 27 Maart 2012 - 16:51

    Mama:

    Gefeliciteerd met je 2 certificaten. Goed gedaan!! Ik zal je het laten weten als ze binnen zijn gekomen. xxx

  • 27 Maart 2012 - 17:00

    Jasper Witloc:

    Hee Jeff, fijn om te horen dat het goed gaat daar. Ik ben trots op je! Met wat je doet en wat je hebt gehaald. En ben blij dat het goed met je gaat 'op dat incident met oor en poot na dan' haha. Hou het recht en succes weer deze week! Groeten.

    X Jasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Jeffrey

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 15835

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 24 April 2016

NATIN MBO Suriname

07 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Pura Vida

Landen bezocht: