Week 8: Verjaardag, duiken en feesten! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu Week 8: Verjaardag, duiken en feesten! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

Week 8: Verjaardag, duiken en feesten!

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

01 April 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Maandag was mijn verjaardag, het was een super leuke dag, eerst 2 duiken gedaan. Verder op de dag werd ik opgebeld door vrienden en familie. Ook 's middag gezellig geskyed met Dave, Dennie en Saskia. 's Avonds ben ik lekker uit eten geweest met Joren, Joel en Guillermo bij het beste restaurant hier, het was echt super lekker! Echt een geslaagde dag gehad.

Dinsdag heb ik 2 fundives gemaakt, verder niet veel bijzonders, was een rustige dag.

Woensdag hebben we niet gedoken, we moesten alleen een divemaster opdracht doen en dat was mensen ontvangen op de duikschool, de juiste duikspullen uit zoeken en een briefing houden. Guillermo speelde de klant met veel problemen, dit was wel een goede oefeningen. Joren en ik zijn ook geslaagd voor dit! We hadden ook gestudeerd.

Donderdag moesten wij gids zijn met een fundiver onderwater. We deden weer hetzelfde wat we woensdag hadden gedaan maar dan met een echte klant. Bij de eerste duik was ik de gids en swom ik vooraan de groep en Joren achter de groep en met de 2de duik wisselde we van positie. We zijn ook geslaagd voor gids en hebben dit gevierd met lekker uitgaan. We gingen uit met een meisje die deze dag de fundive hadden gedaan samen met haar vrienden. We hadden eerst ingedronken bij hun hostel en pool gespeeld, daarna lekker uit geweest! Was een gezellige avond!
Vrijdag had ik een vreselijke kater maar later op de dag hebben Joren en ik samen 3 fundives gemaakt. Het duiken maakt je weer helemaal beter. Is echt fijn.
Zaterdag was een groot feest, het was mijn feest voor mijn verjaardag maar ook voor Andres, een divemaster hier, zijn huis is helemaal tot de grond afgebrand dus we deden een inzamel actie voor hem en zijn familie. Allerlei mensen brachtig geld en kleren en allerlei spullen voor hun. De lokale mensen hadden ook een lokale soep gemaakt, een soep met alles erin wat er maar in de zee leeft :P ik ben helemaal geen viseter maar toch had ik de soep gegeten. Hij was wel lekker. 's avonds zijn we nog uit geweest. We lagen laat in bed, pas 04:30. In Nederland was het alweer 12:30 :P
Zondag heb ik lekke tot 11:00 in bed gelegen, ik werd gewoon uit mijn bed gebrand omdat het zo heet was. Ik had gestuurdeerd en Joren en ik hebben samen weer 3 duiken gemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Jeffrey

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 15850

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 24 April 2016

NATIN MBO Suriname

07 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Pura Vida

Landen bezocht: