Week 6: en we duiken weer! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu Week 6: en we duiken weer! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jeffrey Damen - WaarBenJij.nu

Week 6: en we duiken weer!

Door: Jeffrey Damen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

20 Maart 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Jaja, deze week was het eindelijk zo ver! Eindelijk weer duiken!

Ik heb ook weer een leuke weetje geleerd: wist je dat Colombus als eerste aan land ging in Puerto Límon Costa Rica? Límon is 35 km verderop hier. Hij vond de kust er rijk uit zien, vandaar de naam Costa Rica!

Maandag begonnen we voor Advanced Open Water Diver met een navigatie duik, we moesten duiken met een kompas en een rechte lijn zwemmen, een vierkant en een driehoek. Ik snapte niet helemaal wat de instructor zij dus ik deed het een beetje fout, maar dat maakt niet uit, ik weet toch hoe het moet uit me eigen, dus ik was gewoon goed gekeurd voor de navigatie duik.
Dinsdag deden we de eerste oefeningen voor Rescue Diver op de oppervlakte, we leerde hoe we een vermoeide duiker moesten helpen en een duiker dat panick heeft. Dit ging allemaal goed, zijn leuke oefeningen!
Woensdag deden we weer rescue diver, maar dit keer ook oefeningen onderwater, we leerden hoe we een duiker onder water moeten helpen die in panick, als iemand onderwater zoek is, hoe je hem datn moet zoeken met. we deden dit met een lijn, 1 iemand houd de ene lijn vast en de andere maakte een rondje met de lijn in zijn handen, dit was wel grappig. Uiteindelijk, leerde we om een bewusteloze duiker naar de oppervlakte te brengen. Op de oppervlakte deden we inwater mond op mond beademing oefeningen. 's avonds zijn we lekker opstap geweest, het is elke avond open in Puerto Viejo.
Donderdag gingen Joren en ik in het water om alle rescue skills te herhalen.
Vrijdag deden we al de eerste oefening voor Dive master, we moesten de instructor assisteren, we doken 2 keer deze dag.
Zaterdag deden Joren en ik samen een Fun dive, gewoon om de aantal duiken te halen die we moeten halen, er was best wel goed zicht, ongeveer 5 meter, de oceaan wordt weer steeds beter!
Zaterdagavond heb ik helemaal niet kunnen slapen, hier 20 meter verderop was er een Rave Party van 12 uur 's nachts tot en met 7 uur 's ochtends. Ik dacht leuk een Rave party! maar ze luisteren vreselijke rave hier, ik wou bijna met mijn eigen telefoon komen om ze goeie rave te laten horen, maar dat had ik toch maar niet gedaan :P
Over het algemeen was het wel een gezellige avond. Maar helemaal niet geslapen :( heel de zondag hebben we ook niet gedoken en niks gedaan, ik was veelste moe en de rest ook. Ik ging lekker optijd naar bed ;) mam, je zal wel blij zijn dat ik hier vroeg naar bed ga :P

  • 20 Maart 2012 - 17:39

    Mama:

    Fijn dat je weer hebt kunnen duiken. Leuk dat je de geschiedenis van Costa Rica met ons deelt. Interessant om dat allemaal te lezen.
    En ja, ik ben blij dat je op tijd naar bed gaat....maar......je moet er ook van genieten....dus je mag best een keer wat later naar bed. haha.
    Zet je nog een keer wat foto's die je op Facebook hebt staan ook op dit weblog? Er zijn wat mensen die geen Facebook hebben en die zouden toch graag wat foto's willen zien.
    Veel plezier nog en we zullen snel weer een keer skypen. xxx

  • 20 Maart 2012 - 18:30

    Oma:

    leuk verslag weer,zat erop te wachten,heb je geen last meer van je oren?? grortjes oma en opaxx

  • 26 Maart 2012 - 20:52

    Wil:

    Hey Jeffrey,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Hoe gaat het? Zo te lezen gaat het allemaal prima. Geniet ervan en een fijne verjaardag!

    Groeten,

    Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Jeffrey

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 15824

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 24 April 2016

NATIN MBO Suriname

07 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Pura Vida

Landen bezocht: